پرینتر سه بعدی/ماشین آلات/قطعات مکانیکی والکترونیکی

شرکت برنانوآوران پویاتولیدکننده دستگاه های صنعتی و ارائه کننده وتامین کننده قطعات مکانیکی،الکتریکی،الکترونیکی و مواد مصرفی

پرینتر سه بعدی/ماشین آلات/قطعات مکانیکی والکترونیکی

شرکت برنانوآوران پویاتولیدکننده دستگاه های صنعتی و ارائه کننده وتامین کننده قطعات مکانیکی،الکتریکی،الکترونیکی و مواد مصرفی

شفت پایه دار یا شفت زیره دار قطر ۱۶ میلیمتر



بررسی اجمالی شفت پایه دار یا شفت زیره دار

از شفت پایه دار یا شفت زیره دار در صنایع مختلفی و جهت مقاصد مختلفی استفاده می شود که از آنها می توان به عنوان میل راهنما و یا انتقال قدرت استفاده نمود. این نوع شفت ها معمولاً با استفاده از فولادهای تقویت شده با آلیاژهای خاص تولید می شوند و سطح آنها با توجه به نوع کاربری آنها با استفاده از آلیاژهایی مانند کروم، سرامیک و غیره سخت کاری می شود. متداول ترین نوع شفت، شفت هارد کروم است که سطح آن با استفاده از آلیاژ کروم سخت کاری شده است.

شفت های معمولی توانایی کمی در تحمل بارهای عرضی دارند و به همین دلیل معمولاً در جاهایی که بار عرضی کمی به آنها وارد می شود و یا طول کوتاهی دارند (مانند دستگاه های پرینتر سه بعدی) از آنها استفاده می شود ولی چنانچه طول شفت زیاد باشد و یا میزان بارهای عرضی زیادتر از توان تحمل شفت باشد، آنها را با استفاده از پایه های مخصوص که به آن زیره نیز گفته می شود تقویت می کنند.

شفت های تقویت شده که معمولاً به آنها شفت پایه دار یا شفت زیره دار گفته می شود، دارای پایه نگهدارنده ای از جنس آلومینیوم هستند که توسط پیچ هایی به شفت متصل شده اند. این نوع شفت ها توانایی تحمل بارهای زیادی دارند و به همین دلیل کاربرد خاص خود را دارند. نصب و بکارگیری شفت پایه دار به دلیل داشتن پایه نیازمند استفاده از تجهیزات اضافه دیگر نیست و به راحتی می توان آنها با استفاده از سوراخهایی که بر روی پایه آن در نظر گرفته شده است به نشیمن گاه تعبیه شده متصل نمود.

شفت پایه دار یا شفت زیره دار
شفت پایه دار یا شفت زیره دار ساز ۱۶

تفاوت دیگر شفت پایه دار یا شفت زیره دار با شفت معمولی در این است که شفت پایه دار به دلیل داشتن پایه توانایی انتقال قدرت و یا چرخش ندارد و علاوه بر آن در شفت پایه دار نمی توان از بال بوشینگ های معمولی استفاده نمود و بجای آن می بایست از بال بوشینگ هایی خطی شیاردار است استفاده نمود.

نکته قابل توجه دیگری که باید به آن اشاره نمود آن است که این نوع شفت پایه دار بیشتر در جاهایی که قرار است بار به صورت افقی جابجا شود کارایی بهتری دارند و می توانند بار زیادی را تحمل نموده و جابجا نمایند. در صورت استفاده از این نوع شفت به صورت عمودی احتمال خرابی بال بوشینگ به شدت بالا خواهد رفت. همچنین توصیه می شود شفت پایه دار روی کار و نه زیر کار (به صورت آویزان) نصب و استفاده شود. همچنین توجه داشته باشید که این نوع شفت ها معمولا به صورت دوتایی و موازی با هم استفاده می شوند.

تعداد سوراخهای اتصال پایه شفت، اندازه پایه، قطر شفت، میزان سخت کاری و همچنین تلرانس شفت هارد کروم از پارامترهایی است که در هنگام سفارش باید به آن توجه داشته باشید. هر چقدر میزان سخت کاری شفت بیشتر باشد به همان اندازه استحکام و استقامت ان در برابر خرابی بیشتر خواهد بود. شفت های پایه دار معمولاً در طول های ۴ متری و یا ۶ متری تولید و ارائه می شوند و بر اساس نیاز کاربران بریده شده و ارائه می شود. لذا توصیه می شود قبل از سفارش، اندازه های خود را بطور دقیق کنترل نموده و سپس اقدام به سفارش نمائید.

شفت پایه دار یا شفت زیره دار
شفت پایه دار یا شفت زیره دار

شفت پایه دار یا شفت زیره دار نیز مانند تمامی سیستم های مکانیکی نیاز به سرویس دوره و یا تمیزکاری دارند و عدم تمیز کاری و روغن کاری آنها می تواند باعث آسیب رسیدن به قطعات متحرک و همچنین خود شفت گردد. همانطور که اطلاع دارید شفت ها در قطر ها و یا به عبارت دیگر در سایزهای مختلفی تولید و عرضه می شوند که از بین آنها می توان به شفت های سایز ۱۶، ۲۰، ۲۵، ۳۰، ۳۵، ۴۰ و ۵۰ میلیمتر اشاره نمود.

علاوه بر آن، به دلیل بی توجهی برخی از ارائه دهندگان و فروشندگان شفت پایه دار به نحوه حمل و نقل و همچنین نگهداری آنها، احتمال وجود تابیدگی در شفت ها وجود دارد و در صورتی که این موضوع برای شما از اهمیت بالایی برخودار است قبل از تهیه تعداد زیادی شفت، ابتدا نمونه آنها را از نظر صاف بودن و نداشتن تابیدگی بررسی نموده و سپس اقدام به خرید نمائید.

شفت پایه دار یا شفت زیره دار توسط تولید کنندگان مختلفی در کشورهای مختلف تولید می شود که ارزان ترین آنها مربوط به تولیدکنندگان چینی است. شفت های تولیدی کشور رومانی از کیفیت و استحکام خوبی برخودار هستند و قیمت مناسبی نیز نسبت به سایر تولیدکنندگان دارند. لذا توصیه می شود از شفت های ساخت کشور رومانی در سیستمهای حرکتی خود استفاده نمائید.

شفت پایه دار یا شفت زیره دار ارائه شده در فروشگاه برنا پارت از بالاترین کیفیت و دقت برخوردار بوده و محصول کشور چین و رومانی است. می باشد. توجه داشته باشید که بعد از برش شفت توسط واحد فنی فروشگاه، امکان عودت محصول سفارش داده شده نمی باشد و هر سفارش شامل هزینه برش نیز می باشد. به همین دلیل توصیه می شود در هنگام خرید اندازه های مورد نیاز خود را به طور دقیق کنترل نموده و یا چک نمائید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه به کارگیری شفت پایه دار یا شفت زیره دار و همچنین اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی فروشگاه برنا پارت تماس حاصل نمائید.

شفت پایه دار
مشخصات فنی شفت پایه دار یا شفت زیره دار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد